Apahida devine o comună DIGITALIZATĂ

| Scris de ADVERTORIAL ELECTORAL | 2024-05-31 | POLITIC | |

Planul nostru pentru dezvoltarea unor servicii online în relația cu cetățenii este deja în aplicare, împreună cu alte tipologii de servicii și programe integrabile în componenta de Smart Village.

Există un motiv pentru care multe dintre activitățile de mai jos nu sunt încă implementate: am fost selectați în 2022 pentru o finanțare de 400.000 de euro prin programul DigiRural al ADR Nord-Vest, program care a fost suspendat în 2023. Proiectul prevedea dezvoltare de sisteme de operare pentru activitățile Primăriei Apahida, website nou, investiții în spații de stocare și în echipamente pentru angajați – laptop, computer, imprimante sau scanner. 

Cu toate acestea, cu prioritate imediată, ne propunem realizarea unui nou portal al Primăriei Apahida pentru cetățeni, care să gestioneze mai eficient relația cu aceștia, care să includă module de plăți pentru taxe și impozite online și care să permită solicitarea și emiterea unor documente online, arhivă electronică, posibilitatea de a efectua plăți on-line, sesizarea unor probleme, harta investițiilor și altele, pentru a reduce necesitatea unor deplasări la sediul Primăriei. 

Accesul în acest portal, pentru interacțiunile cu cetățenii, se va face prin integrarea cu ROeID, soluția Single Sign-On (SSO) a României pentru interacțiunile digitale ale cetățenilor cu administrația, prin care pot fi generate și gestionate identități digitale pentru toți cetățenii români, proiect implementat de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Până la începutul toamnei, minim 10 tipuri de documente vor putea fi solicitate și emise online, fără deplasarea la Primăria Apahida. Vom începe cu eliberarea certificatelor fiscale pentru persoanele fizice, certificatelor de urbanism pentru informare și a unor adeverințe de la Registrul Agricol. 

În ceea ce privește activitatea Primăriei Apahida, am implementat, la începutul acestui an, un nou sistem de registratură, un circuit electronic al documentelor pentru angajații Primăriei Apahida și am interconectat bazele de date existente la nivel de instituție. Am investit inclusiv în noi spații de stocare și de rulare a acestor baze de date. Pentru pregătirea livrărilor de documente electronice, toți angajații Primăriei Apahida au semnături electronice calificate.

Mai mult, vom operaționaliza un concept de dulap inteligent, un serviciu de tip click and collect, pentru ridicarea documentelor solicitate fizic la sediul Primăriei Apahida. De exemplu, un cetățean din Dezmir vine la Primărie și solicită eliberarea unor documente. Acestea sunt prelucrate, pregătite și încărcate într-un dulap inteligent din Dezmir, disponibil 24/7, dulap inteligent care în baza unui QR Code sau a unui cod primit prin SMS poate fi deschis. Astfel, el nu va mai trebui să facă un drum până la Primăria Apahida. 

Ne dorim să dezvoltăm orice tip de proiect sau inițiativă care să ne permită să lucrăm mai eficient, în folosul cetățenilor. Suntem dedicați dezvoltării de programe ce țin de digitalizarea activității Primăriei Apahida și de îmbunătățirea interacțiunilor cu cetățenii. 

Pentru mai multe detalii vizitați pagina www.grigorefati.ro.

Vă invit ca la alegerile locale din 9 iunie 2024 să votați Fati Grigore pentru mandatul de primar și echipa de consilieri locali PSD cu care am venit în fața dumneavoastră.

Grigore Fati

 

Produs de Petsgo Travel SRL, la comanda PSD – ORGANIZAȚIA JUDEȚEANĂ CLUJ, Cod mandatar financiar: 21240002.

Fotografii atașate acestui articol:

Comentarii și păreri: