”Apahidenii nu sunt locuitori de mâna a doua a zonei metropolitane Cluj!” Tudor Oros îl taxează pe Emil Boc pentru soluțiile de trafic găsite

Tudor Oros candidat al PRO România face declarații extrem de dure la adresa lui Emil Boc și a conducerii liberale a județului Cluj privitoare la soluțiile de decongestionare a traficului, unele dintre ele realmente absurde și care nu au fost aduse în atenția opiniei publice de nimeni până acum!
Ce ne puteți spune, domnule Oros despre controversatul subiect al PUG-ului pe care cel puțin în ultima lună toate partidele active în comuna Apahida l-au dezbătut?
În primul rând atunci când realizăm un PUG trebuie stabilite clar limitele terenului intravilan și extravilan. În al doilea rând stabilim rețelele de comunicații: drumuri, poduri, șosele pe care le regăsim tot în PUG și abia ulterior ajungem să discutăm despre regimuri de înălțime, procente de ocupare a terenurilor, coeficient de utilizare a terenurilor pentru construcții etc. PUG-ul propriu zis conține un spectru foarte larg de precizări și indicații, în în care se stabilesc inclusiv utilitățile. Așadar PUG-ul ar trebui să aibă o perspectivă de aproximativ 10 ani în care să ştim în ce direcție merge comuna. Dacă lucrurile sunt cât de cât stabilite în domeniul imobiliar există o viziune clară și asupra regimurilor de înălțime, procentului de ocupare și coeficienților de utilizare a terenurilor și nu numai, la capitolul rețele de drumuri se observă o dezvoltare amplă: noi drumuri, noi rețele de comunicații, sensuri giratorii, bretele de acces, lărgirea centurii de ocolire a comunei și toate acestea ne afectează, fiind că, toate drumurile acestea trec peste pământurile oamenilor din Apahida, peste pământurile apahidenilor.
Am observat și în zilele trecute cum, domnul, Emil Boc făcea referire la decongestionarea traficului din Cluj Napoca, un proiect foarte frumos și foarte amplu, doar că această decongestionare se oprește la Apahida, deci tot traficul din Cluj se oprește la Apahida unde avem impresia că lărgirea unei centuri va face față traficului din Cluj.
De asemenea, avem drumuri suspendate în Apahida prin zona centrală a căror eficiență nu o știm încă cu exactitate, dar aceste drumuri suspendate trebuie să facă legătura cu centura actuală. Bineînțeles aici intră și un pod peste Someș, care va fi utilizat inclusiv de traficul greu, probabil din zona Nervia. Automat din zona Nervia până în zona podului este un alt drum care trece tot peste terenurile apahidenilor. La intersecția centurii cu acest drum suspendat sunt amplasate sensuri giratorii care de asemenea sunt localizate pe pământurile oamenilor din Apahida.
În principal considerăm că decongestionarea traficului din Cluj trebuie să cuprindă și decongestionarea traficului din Apahida și ar fi indicat ca această decongestionare să se facă prin înființarea unor alte rețele de drumuri și poduri undeva la periferia comunei, prin Feiur, prin Corpadea, prin zonele periferice. Așa cum domnul Boc a știut să proiecteze o centură pe la periferia orașului Cluj Napoca, așa și pentru Apahida trebuia să prevadă o centură tot pe la periferia comunei nu prin centrul ei în mijlocul vetrei satului. Și noi apahidenii suntem cetățeni ai județului Cluj cu aceleași drepturi ca și locuitorii orașului Cluj-Napoca și dorim să fim tratați ca atare. Avem și proiectul marelui metrou din Cluj Napoca, care în Cluj Napoca este metrou, iar în Apahida este tren metropolitan. Aici iarăși, consider că nu este corect ca Apahida să fie lăsată la periferia marilor investiții. Să fie clar, apahidenii nu sunt cetățenii de mâna a doua a zonei metropolitane Cluj!
La cum arată noul PUG Apahida se va transforma într-o poartă de intrare-ieșire în Cluj-Napoca, mai exact se va transforma din păcate într-un loc veșnic aglomerat. Deasemenea, în Apahida vor exista investiții imobiliare ample, se discută în momentul actual de aproximativ 2600 de apartamente, undeva în zona Dărauașului, iar în următorii 10 ani, cu siguranță se vor mai construi încă cel puțin 2000 de apartamente. O să avem 4000 sau 5000 de apartamente noi construite, iar 4000-5000 de apartamente noi construite, înseamnă aproximativ 8000 de mașini care tot pe drumurile din Apahida vor circula.
Așadar noi Partidul Pro România propunem ca tot traficul Gherla-Dej să fie scos de pe teritoriul comunei Apahida, iar traficul spre Mociu să urmeze un alt traseu care să nu se intersecteze cu drumurile din comună, decât prin artere adiacente, bineînțeles. Situația actuală ne obligă să adaptăm soluția prin care traficul să fie redirecționat prin zone adiacente, căci altfel dezvoltarea acestei comune va stagna. Pentru noi soluția de lărgire a drumului în zona Apahida, Sânnicoară astfel încât să putem circula pe 4 benzi nu rezolvă problema aglomerării urbane deoarece nu se poate realiza ,,descărcarea,, tuturor acestor mașini în Cluj-Napoca. În sensul giratoriu de la OMV prea puțină lume merge în sus pe centură, la sensul giratoriu din zona Emerson traficul oricum este îngreunat iar, șansele ca acesta să se blocheze sunt foarte mari. Ulterior ajungem pe Bulevardul Muncii unde și în momentul actual traficul este sufocat iar la intersecția cu strada Fabricii realmente traficul rămâne total blocat. Așadar soluția de lărgirea a drumului nu este una viabilă pentru noi, Partidul Pro România.