Criza gunoaielor se ACUTIZEAZA nu se rezolva

| Scris de www.apahida.ro | 2016-03-25 | SOCIAL | |

Ieri la sedinta de Consiliu local ce a avut loc la Casa de Cultura din Apahida s-au dezbatut doua proiecte de hotarare referitoare la serviciu de salubritate.

Primul proiect de hotarare a fost pus pe ordinea de zi la cererea operatorului din sistem, prin care se solicita aprobarea noilor tarife de 8 lei+TVA pentru persoanele singure si 17+TVA pentru gospodariile formate din 2 sau mai multe persoane. Operatorul de salubritate a depus o nota de fundamentare prin care a justificat de ce este necesara aceasta majorare.

Consiliu local a respins aceasta cerere a operatorului, insa a aprobat propunerea viceprimarului Calin Pacurar care prevedea preturile de 7 lei cu TVA inclus pentru persoanele singure si 15 lei TVA inclus pentru gospodarii.

Primarul Grigore Fati le-a reprosat consilierilor locali ca au refuzat taxa de 6 lei, respectiv 12 lei propusa in decembrie, iar acum locuitorii vor fi nevoiti sa plateasca mai mult.

Al doilea proiect de hotarare referitor la salubritate a fost legat de instituirea unei taxe speciale PENTRU PERSOANELE CARE NU AU CONTRACT, aceasta propunere a fost adoptata de Consiliu local. Cu alte cuvinte persoanele care inca nu au contract cu Strict Prest vor fi notificate de acum de catre primarie, care va achita operatorului taxa de salubritate si va incasa de la cetatenii FARA CONTRACT o taxa de salubritate care va fi mult mai mare decat pretul platit de cei cu contracte directe.

Prin urmare putem spune ca va incepe o perioada de haos in ce priveste incasarea banilor pentru salubritate, o parte din populatie va plati la STRICT PREST, o parte la PRIMARIE. Daca oamenii nu isi platesc la timp facturile la STRICT PREST vor trece la o taxa mai mare care va fi platita la Primarie.

Noi am propus in decembrie niste preturi foarte mici de 6 lei de persoana si 12 lei de gospodarie, cu conditia ca Primaria sa instituie taxa speciala de salubritate, care a functionat foarte bine in ultimele trei luni ale anului trecut. Din pacate consilierii locali au refuzat.

Acum am depus toata documentatia de fundamentare pentru a ajunge la un pret care sa acopere toate cheltuielile de transport si depozitare pe care noi le avem.  Iarasi consilierii locali s-au opus.

In fiecare luna inregistram pierderi de pe comuna Apahida intre 10.000-15.000 lei datorita incasarilor slabe, raportate la costurile de depozitare si transport. Ori situatia actuala nu mai poate continua.

In aceste conditii va anunt ca vom suspenda incepand cu 1 aprilie serviciu de salubritate. Vom colecta deseurile doar de la agentii economici si de la asociatiile de locatari cu plata la zi, pentru a nu crea niste focare de infectie.  Vrem sa se solutioneze intr-un fel decent aceasta situatie insa asteptam rezonabilitate din partea Consiliului local.

Luam in calcul si rezilierea unilaterala a contractului de concesiune a serviciului pe care il avem cu Comuna Apahida.

Va informez ca in comuna vecina Jucu, taxa de salubrizare este de 22 lei, cetatenii platesc doar 11 lei, Primaria subventioneaza 50% din valoarea facturilor.

La Dej, primaria plateste integral transportul si depozitarea deseurilor pe platforma de la Odorhei, dejenii platind doar costul de colectare si transport la rampa provizorie din localitate.

Asiguram serviciile de salubritate in 23 de comune si peste tot am gasit o formula de colaborare care sa fie agreata de ambele parti, numai la Apahida nu se doreste acest lucru.

Consilierii din Apahida ar trebui sa fie mai responsabili si sa vada problema grava cu care se confrunta intregul judet, intrucat nu mai avem o rampa de depozitare a deseurilor in Cluj, iar costurile de transport si depozitare in alte judete este mult mai mare.

- a declarat Eugen Veres - Administratorul STRICT PREST

Speram ca pana la urma se va gasi o solutie, altfel situatia de la blocurile de pe Republicii, unde s-au creat mormane de gunoi in doar 2 luni s-ar putea extinde in toata comuna.

Fotografii atașate acestui articol:

Comentarii și păreri: