”Podul de fier” un real pericol pentru trecători și automobile, cei de la DRDP au uitat de el

| Scris de apahida.ro | 2020-09-10 | SOCIAL | |

Când zicem ”Apahida” ne gândim inevitabil la podul peste Someș, iar istoricii confirmă că originile termenului de Apahida vin din latinescul Pons Abbatis (tradus Podul Abației). Chiar și varianta maghiară al termenului descoperit în 1263 cea mai veche atestare documentară, ”Apathida”  face referire la un podul peste apă. Pentru oamenii care au trăit de-al lungul secolelor pe aceste meleaguri podul peste râul Someș a fost mereu un simbol.

Pentru generația noastră, podul peste Someș a fost întotdeauna cunoscut ca ”podul de fier”, zeci de ani fiind singurul pod peste răul transilvănean din localitatea Apahida. 

Construirea noului pod și schimbarea traseului drumului național 1C ce străbate localitatea, a făcut din fostul pod o  epavă. Lucrările de întreținere efectuate de DRDP Cluj au început să se facă din ce în ce mai rar, iar starea podului de fier s-a deteriorat considerabil. Ca să traversezi azi podul îți trebuie mult curaj, atât în calitate de pieton cât și în calitate de șofer. 

Dalele metalice sunt ruginite și pot ceda oricând sub greutate trecătorilor

Aleile pietonale prevăzute deo parte și de alta a podului sunt pavate cu plăci de tablă ruginite, fiecare pas fiind o adevărată ruletă rusească pentru trecători. 

Nici șoferii nu sunt scutiți de emoții, în mijlocul carosabilul se așterne o groapă de aproximativ 30-40 de centimetrii pe care conducătorii auto sunt nevoiți să o ocolească pentru evitarea unei avarieri grave a autoturismului.

Prin groapa din mijlocul drumului se vede cum trece grăbită apa Someșului

Nici imaginea de ansamblu a podului nu arată deloc bine, însă cine să se ocupe și de podul apahidenilor, întrucât cei de la drumuri au alte priorități. 

Starea podului de fier din Apahida și nepăsarea cu care sunt tratate solicitările venite dinspre Primăria Apahida denotă o gravă lipsă de organizare a instituțiilor subordonate Consiliului județean. 

O placă metalică a fost aruncată în mijlocul drumului pentru a acoperi groapa imensă din mijlocul carosabilului

Reamintim că pentru optimizarea traficului pe raza comunei, Primăria Apahida a solicitat administratorului drumului DN1C de aproximativ trei ani să creeze o bandă suplimentară în sensul giratoriu (pod Dezmir) și să construiască o bandă de refugiu pentru zona Nervia și trecerea la nivel de cale ferată din Sânnicoara. Dacă pentru executarea câtorva marcaje rutiere a fost nevoie de trei ani, oare pentru o reabilitare completă a podului peste Someș câți ani vor mai trebui să treacă?

Din păcate regiile subordonate Consiliului Județean, indiferent că vorbim de Compania de Apă care nu-și rezolvă odată pentru totdeuna problema sistemului de canalizare defectuos, cât și DRDP-ul care se face că întreține drumul național care străbate Apahida, îngreunează traiul locuitorilor comunei Apahida și sabotează eforturile administrației publice locale de le oferi locuitorilor condiții mai bune de trai. 

Alin Tișe președintele Consiliului județean ar trebui să lase la o parte interesele personale și să facă ordine printre managerii delăsători ai regiilor aflate în subordinea CJ Cluj. 

Până una alta, mare grijă când traversați ”podul de fier” pericolul pândește la fiecare pas! 

Fotografii atașate acestui articol:

Comentarii și păreri: